Pielęgnacja stopy cukrzycowej

Leczenie stopy cukrzycowej podolog Kielce

Wizyta diabetyka w gabinecie podologicznym jest ważnym elementem pielęgnacji stopy cukrzycowej.

Podolog specjalizuje się w diagnozowaniu i przeprowadzania terapii związanych ze stopami, w tym z ranami, wrastającymi paznokciami, odciskami i modzelami.

Czego może oczekiwać diabetyk podczas wizyty w gabinecie podologicznym ?

• wywiad medyczny – podolog przeprowadzi wywiad medyczny, aby dowiedzieć się o historii cukrzycy, innych chorobach, jakie występują, oraz o jakichkolwiek problemach związanymi ze stopami, takimi jak bolesne odciski czy rany.
  • badanie stóp – podolog dokładnie zbada stopy, oceni stan skóry, paznokci, mięśni i stawów. Może użyć specjalistycznego sprzętu, aby dokładniej zbadać skórę.
  • jeśli zostaną zidentyfikowane jakiekolwiek problemy związane z dużym ryzykiem, podolog może zalecić odpowiednie leczenie (skierować do poradni stopy cukrzycowej lub do chirurga)
  • przeprowadzenie zabiegu – obejmuje obcinanie paznokci specjalistycznym narzędziami z zachowaniem najwyższych środków ostrożności, aby przede wszystkim nie naruszyć ciągłości naskórka ,usuwanie odcisków, modzeli, korekcja wrastających paznokci oraz usuwanie zrogowaciałej skóry.
  • edukacja i porady – podolog może udzielić diabetykowi porad dotyczących codziennej pielęgnacji stóp, takiej jak prawidłowe mycie i suszenie stóp, stosowanie odpowiedniego kremu nawilżającego, obcinanie paznokci w odpowiedni sposób i unikanie chodzenia boso.
  • wizyty kontrolne – podolog może zalecić regularne wizyty kontrolne, aby monitorować stan stóp i zapobiegać ewentualnym powikłaniom.

Stopa cukrzycowa to poważne powikłanie cukrzycy, które dotyczy głównie osób z długotrwałą i niekontrolowaną cukrzycą. Jest to stan, w którym uszkodzenia naczyń krwionośnych i nerwów prowadzą do zmniejszonej czucia w stopach, zmniejszonego przepływu krwi i trudności w gojeniu się ran. Stopa cukrzycowa może prowadzić do poważnych infekcji, owrzodzeń, a w skrajnych przypadkach nawet do amputacji.

Objawy związane ze stopą cukrzycową

• zmniejszone lub utracone czucie w stopach
  • ból lub dyskomfort w stopach
  • wrastające paznokcie
  • zmiany skórne, takie jak sucha skóra, pęknięcia, odciski, modzele
  • powolne gojenie się ran
  • owrzodzenia lub owrzodzenia, które nie goją się
  • zmiany kształtu stopy, takie jak deformacje palców)

Jeśli borykasz się z opisanymi powyżej problemami, umów się na wizytę do mojego gabinetu, który znajduję się na ulicy Mikołaja Kopernika 3 w Kielcach.